Instalacja AdventureWorks i AdventureWorksDW

Posted: 12/05/2010 in Business Intelligence, MSDN, SQL Server 2008, SSIS
Tags: , , , , , ,

Z racji, że od dłuższego czasu nic nie dłubałem w SQL Server 2008, a w między czasie robiłem kilka formatów, postanowiłem nieco „odświeżyć” pasję. Obecnie jestem na etapie nauki SSIS, SSAS i SSRS (dla niewtajemniczonych, są to narzędzia Business Intelligence. Skróty oznaczają: SSIS – SQL Server Integration Services, SSAS – SQL Server Analysis Services, SSRS – SQL Server Reporting Services). Oczywiście nie oznacza to, że całkowicie olałem kwestie przygotowań do 70-432, jednak przez ostatnie parę miesięcy jakoś nie miałem czasu i motywacji aby przysiąść poważnie nad tematem. No ale wróćmy do wątku głownego. Po zainstalowaniu na nowo SQL Server 2008, na potrzeby pozyskiwania wiedzy z MSDN, postanowiłem zainstalować bazę AdventureWorks. Kiedyś sprawa wyglądała tak, że po wejściu na CodePlex, można było pobrać odpowiedni plik w zależności od potrzeb i wersji SQL Servera. Teraz – jak się okazuje – sprawa ma się nieco inaczej. Spędziłem dobre 5 minut zanim doszedłem do tego o co chodzi🙂

Tak więc, pierwsze co musimy zrobić, to wejść na stronę CodePlex gdzie znajdują się przykładowe bazy danych od Microsoftu – MSFT Prod Samples. Po prawej stronie mamy okienko z napisem Download, skąd możemy pobrać SQL Server 2008 R4. To właśnie dzięki temu nie mogłem na początku odnaleźć przykładowych baz (które kiedyś były ponazywane, np. AdventureWorks2008DW_64bit.msi). Pobieramy ten pliczek i uruchamiamy.
Po uruchomieniu AdventureWorks2008_SR4.exe pokaże nam się takie oto okno:

Oczywiście akceptujemy warunki i klikamy Next. W kolejnym oknie, które nam się ukaże mamy możliwość wyboru instancji na której chcemy instalować przykładowe bazy (domyślnie jest do Default i jeśli nie masz innej instancji to nie zostanie wyświetlona żadna nazwa), ścieżki do skryptu instalacyjnego oraz wersji przykładowych baz danych.

Wybieramy to co nas interesuje i klikamy Install. Naszym oczom pokaże się okno z procesem instalacyjnym (dla ciekawskich – można kliknąć na Show details i podejrzeć jakie zapytania SQL są wykonywane w trakcie tworzenia baz).

Po zakończeniu instalacji klikamy na Finish i uruchamiamy SSMS (SQL Server Management Studio). Po zalogowaniu się na serwer i rozwinięciu listy Databases widzimy wszystkie zainstalowane bazy z rodziny AdventureWorks (oczywiście to zależy od tego, które wybraliśmy w trakcie instalacji).

___________________________________________________________________________________________________________

W taki oto sposób zainstalowaliśmy przykładowe bazy AdventureWorks. Na ich podstawie oparte są tutoriale Microsoftu, a ponadto mogą być dobrym źródłem do nauki na własną rękę.

Komentarze
  1. Ougan pisze:

    Ciekawy post musze tutaj czesciej zagladac

  2. […] instalacji jest bardzo łądnie opisany pod adresem https://sql4all.wordpress.com/2010/05/12/instalacja-adventureworks/. Jest tam zresztą sporo całkiem ciekawych tematów na temat SQL. Kategoria: SQL You can […]

Skomentuj

